Jak odzyskać formę do lata

Jak odzyskać formę do lata

 Jak odzyskać formę do lata? Stawianie sobie celu, codzienna motywacja i radość z małych osiągnięć to dla mnie sposób na zadowolenie i dobre samopoczucie każdego dnia. W każdej dziedzinie życia lubię stawiać sobie cele i dążyć do ich realizacji. Jeśli chodzi o ciało to dbanie o sylwetkę to dla większości z nas ważna sprawa. Która z nas nie chciałaby być szczuplejsza i zdrowsza?:) Klucz do sukcesu tkwi w prawidłowym nastawieniu. Bez tego nic się nie uda. Do tego odrobina samozaparcia, zdrowa dieta i sport. Cel zostanie zrealizowany, jeśli skoncentrujemy się na codziennych osiągnięciach, zamiast oczekiwać spektakularnego sukcesu w dalekiej przyszłości i potraktujemy proces odchudzania jako przyjemność, a nie drogę przez mękę. Aby przygotować swoje ciało do wiosny przestrzegam 6 kroków:

 

 

1.) Wyklucz ewentualne alergie/schorzenia

Powinniśmy zrobić ogólne, biochemiczne i hormonalne badanie krwi, a także badanie krwi pod kontem hemoglobiny glikowanej, hormonu tsh. To wykluczy schorzenia endokrynologiczne, które utrudniają nam utratę wagi.

 

 

2.) Postaw sobie realny cel

Dietetycy radzą, aby zacząć od pomiaru wskaźnika masy ciała (BMI), w internecie dostępne są różne kalkulatory. Za normę uważa się przedział pomiędzy 18,5 – 25. Dobrze jest również obliczyć zapotrzebowanie naszego ciała na kalorie (gdy mamy ujemny – schudniemy). Dzięki temu dowiemy się, ile powinniśmy spożywać kalorii, aby schudnąć lub utrzymać aktualną wagę. Ja korzystałam z tego:  http://calcoolator.pl/dzienny_kalkulator_kalorii.html

 

 

 

3.) Zaplanuj zdrową dietę

Powinniśmy zrezygnować z alkoholu, kontrolować ilość soli w spożywanych produktach (zatrzymują wodę w organizmie) i przede wszystkim sprawdzać regularnie oraz kontrolować ilość cukru i tłuszczu.

Znakomitym pomysłem jest rozpisanie menu na najbliższy tydzień, koncentrując się na dziennym zapotrzebowaniu kalorycznym. Nie powinniśmy całkowicie rezygnować z węglowodanów, nasze menu powinno być zbilansowane i dostarczać nam wszystkich niezbędnych witamin.

 

 

 

 

4.) Prowadź regularnie dziennik żywieniowy:)

Ja korzystam z aplikacji MyFitnessPal, którą serdecznie polecam. Można także ściągnąć aplikację Lifesum lub prowadzić swój dziennik żywieniowy w zeszycie. Pamiętajmy, że tylko w taki sposób zdołamy zapanować nad ilością spożywanych kalorii. W zależności od potrzeb możemy wybrać opcję „Bądź zdrowsza” lub „Schudnij”. Aplikacje bezlitośnie przeskanują nasze nawyki żywieniowe i wytkną nam wszystkie błędy oraz zdiagnozują, kiedy sięgniemy po przekąskę z powodu nudy lub stresu.

Pamiętajmy, że jeśli nie poznamy naszych „złych nawyków”, nie zdołamy ich przemyśleć i naprawić:) Za sprawą dziennika zobaczymy, jakie produkty i napoje spożywamy najczęściej. Możemy utrwalać sukcesy na drodze do nowych, lepszych przyzwyczajeń:)

 

 

 

Zasady, które pomagają w schudnięciu lub utrzymaniu szczupłej sylwetki:

  1. Postaw na porządne śniadanie i małe przekąski
  2. Uwaga! Podczas diety węglowodany jemy tylko do godziny 15
  3. Nasza porcja obiadowa powinna być zmniejszona o 10-20%
  4. Kolacja i wieczorne przekąski powinny być zmniejszone do 30%

 

 

5.) Przez 90 dni szukaj odpowiedniego treningu

 

Pierwszy miesiąc

Zacznijmy od jogi, stretchingu lub pilatesu. To różne sposoby na podobne obciążenie organizmu (200-250 kcal/h) Choć mogą wydawać nam się mało efektywne to przygotują nasze ciało do kolejnych treningów. Pamiętajmy, że nie od razu Rzym zbudowano;)

 

Drugi miesiąc

poświęć na zajęcia tańca;) następnie skup się na problematycznych obszarach swojego ciała (np. brzuch czy uda) i pracuj nad nimi 15 minut po każdych zajęciach. Jeśli chcemy podwyższyć poprzeczkę, możemy zapisać się na cycling lub zacząć biegać.

 

Miesiąc trzeci

Wybierz ćwiczenia o średniej lub wysokiej intensywności. Możemy dołożyć dodatkowe obciążniki, dzięki czemu stracimy więcej kalorii. Co dalej? Wybieramy ulubiony rodzaj treningu, oczywiście:)

 

 

 

 

 

 

Inspiracje

 

Prowadź dziennik fitness. Odnotuj w nim każdy sukces i porażkę (z przemyśleniami i wnioskami). Zapisuj intensywność i rodzaj ćwiczeń, a także samopoczucie. Kiedy zobaczysz, jak dużo wysiłku włożyłaś nad pracę nad własnym ciałem, nie porzucisz celu w połowie drogi. Dodatkowo polecam:

 

 

 

 

Książki:

  • „Mit kalorii” Jonathan Bailor
  • „Zdrowie bez recepty, czyli skrobia, która leczy” John i Mary McDougall
  • „China Study. Nowoczesne zasady odżywiania” T. Colin Campbell

 

 

 

 

Blogi:

  • Gotuj zdrowo Marka Zaremby
  • Qmam kasze Mai Sobczak
  • Blogi Jadłomania i Mortycja zaskoczą nas zdrowymi przepisami

 

 

Konta instagramowe

Zacznij śledzić konta na Instagramie – Ania Lewandowska i Ewa Chodakowska niekwestionowanymi ekspertkami w dziedzinie fitness i zdrowego jedzenia. Zdjęcia ich followerek „Przed i po” działają bardzo inspirująco:)

Filmy

Obejrzyj filmy dokumentalne, np. „Forks Over Knives”, „Super Size Me”, „Food, Inc”. Dzięki nim możemy zmienić nastawienie do odżywiania. Polecam  także słuchanie piosenek które dodają energii i podwyższają samoocenę :)

 

 

 

Czy Wy też przygotowujecie Wasze ciała na nadejście lata? Macie jakieś sprawdzone sposoby na odzyskanie formy? Czy i w jaki sposób się motywujecie? Ja stosuję się do powyższych zasad, polecam ich przetestowanie. Pozdrawiam i życzę miłego, długiego weekendu:)

 

LadyMademoiselle

Dodaj komentarz